Egy régi partnerem keresett meg azzal a feladattal, hogy beszállt egy Barber üzletbe, mint befektető, és szerette volna felfuttatni a szalont. Különlegessége, hogy az üzlet nagyon nagy átmenő forgalommal rendelkező plázában helyezkedik el, de mégis kevés járókelőt tudtak megszólítani.

Leültünk beszélgetni hogyan lehetne a márkát vonzóbbá tenni és arra jutottunk, hogy egy teljesen új arculat és marketing stratégia elengedhetetlen számukra. Mivel marketinges kapcsolata már volt a partneremnek azért szorosan vele együtt kezdtük az arculattervezést. Miután alaposan felmértük a környező szalonok arculatát arra jutottunk, hogy egy erős arculattal ki lehetne emelni a szalont a konkurencia közül és mint egy zászlóshajó rögtön az élre törhetne. Persze tisztában voltunk vele, hogy ezt megelőzi még rengeteg tervezés, átbeszélés és egyeztetés.

Ekkor még nem tudtuk milyen meglepő következményekkel jár a munkánk gyümölcse.

(de persze a végeredményt is megosztjuk az olvasóval)

Alapos kutatás után, megalkottuk a brand perszónát és és összegeztük, hogy a célközönségnek milyen elvárásai és igényei vannak, és mivel lehetne megszólítani és megragadni őket.

Ekkor kezdődött az arculattervezési fázis.

Az arculattervezés közben kidolgoztunk egy izgalmas vizuális megjelenést, logóval, brand színekkel. A stílus és érzés, amit el akartunk kapni a brooklyni underground hangulat volt. Ezután meghatároztuk a keyvisualokat (lásd: erős kreatív grafikai elem) amik minden nyomdai kiadványon és online anyagon megjelentek. Ez maga a régi logóban is szereplő brooklyni híd maradt. A logót újra terveztük egy frissebb, fiatalosabb vagány formában. Social média felületekre új kreatív sablonok kerültek, új vendégkártya és kedvezménykártyákat készítettünk. A print anyagokat arany prégeléssal és UV forma lakkozással tettünk még izgalmasabbá.

A szalon kapott egy teljesen új bemutatkozó weboldalt, amit optimalizáltunk és reszponzívan építettünk fel hogy minden eszközön tökéletesen mutasson.

Arculattervezés után a szalont teljesen átalakította a tulajdonos, az új arculatnak megfelelően bútorokat festettek át, üveg felületeket homokfúvott matricákkal tettük egyedivé, posztereket cseréltük a hangulatnak megfelelően.

Miután elkészültünk minden arculati elemmel, pár hónap aktív online és offline hirdetési kampánnyal sikeresen növelték a bevételüket és jóval szélesebb célközönséget értek el. Ennek eredményeképpen 3 állandó barber mellé még 4 barbert kellett felvenniük, ami nagyon jó visszaigazolás volt a vendégek felől.

Sikerektől felbuzdúlva a tulajdonos elkezdett Franchise alapokon gondolkozni, hogy a városban meg tudja nyitni a második szalonjukat. Mind az ügyfél, arculattervező részéről mind a vendégek részéről öröm, hogy egy ilyen nagyszerű szolgáltatást szélesebb célközönség felé tudtunk közös erővel terelni.

 

És a végére egy fontos tipp azoknak akik arculattervezésen gondolkoznak. Nagyon fontos hogy tudd a célközönséged mit szeretne. Próbálkozz meg a fejükbe látni és velük gondolkozni arról amikor meghatározod hogy céged milyen arculattal rendelkezzen majd. A vizuális megjelenésen ne gondolkozz sokat, azt a jó tervezőgrafikus megoldja helyetted.